För dig som driver detaljhandel

· Företagande
Author

Dagens handel sker mer och mer online vilket sätter större press på företags hemsidor. Ett företags hemsida är det främsta ansiktet utåt och om hemsidan inte förmedlar verksamhetens budskap riskerar det att avskräcka kunder.

Stärk användarupplevelsen på hemsidan

Det finns många olika sätt att stärka en hemsidas användarupplevelse. Detta inkludera att se över de estetiska och praktiska aspekterna av hemsidans innehåll. Exempel på detta inkluderar att komprimera bilder, ge möjlighet att lämna recensioner eller att optimera innehållet för CTR (click through rate). Större förändringar inkluderar att skapa en ”klubb” inom sin verksamhet för att bygga lojalitet bland sina kunder. En ytterligare aspekt som kan vara avgörande för att nå ut är SEO (search engine optimization). SEO är ett användbart verktyg för att synas oftare i sökmotorer och låter de kunder som letar efter just dina varor nå dig mer effektivt

Dessa förändringar kan göras själv men kräver erfarenhet och insikt i marknadsföring och webbutveckling. För att spara in tid och nå längre ut med ditt företag kan du ta hjälp online av experter och erfarna marknadsförare. Dessa experter har insikt i kunders beteende och vet hur en sömlös kundupplevelse skapas och hur du attraherar nya kunder.